ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ TRÉNING

Tanuld meg meghallani saját magadat, hogy utána szavaiddal teremteni tudj

Az asszertív (aktív) kommunikáció alapja, a szükségletekkel való munka - felismerni, megfogalmazni és kimondani őket a másik személynek, valamint olyan megoldást találni a helyzetre, amelyik tiszteletben tartja mindkét fél szükségleteit.


Ha ezt elmulasztjuk megtenni, akkor sérülhet az önbecsülésünk, mert legbelül érezni fogjuk, hogy valamit önmagunkból letagadtunk vagy feláldoztunk a béke oltárán.

Egy passzív ember viselkedésére az jellemző többek között, hogy

  • konfliktus esetén nem tudja kifejezni érzéseit, igényeit,

  • nem áll ki jogaiért.

 

Az ilyen egyén ördögi körbe kerül: passzivitása okán rengeteg sérelem éri, személyes ügyeiben is hagyja, hogy a másik elképzelése érvényesüljön. Emiatt tehetetlennek éli meg magát, majd egyszer csak a környezet számára is váratlan módon kitör.

Passzív viselkedéshez vezető meggyőződések
* Nem vagyok erre alkalmas.
* A többieknek nem tetszene, ha kimondanám, amit gondolok.
* Az én véleményem nem olyan jó, mint a többieké.
* Nem vagyok rá képes…
* Tökéletesnek kell lennem.
* Soha nem tudom teljesíteni.
* Bárcsak megtehetném.

Az asszertív (aktív) viselkedést megalapozó meggyőződések: 
Jogom van:
* Hogy tisztelettel bánjanak velem
* Hogy meghallgassanak és komolyan vegyenek
* Hogy megfelelően kifejezhessem a véleményemet és érzéseimet
* Hogy kérjem azt, amire szükségem van
* Hibázni
* Háttérben maradni, ha úgy tetszik
* Elutasítani, vagy tárgyalni
* Mentegetőzés nélkül kijelenteni, hogy „nem tudom”
* Gondolkodási időt kérni

Legyünk tisztában a minket megillető jogokkal, de fogadjuk el a velük járó kötelezettségeinket is! Ha így teszünk, és betartjuk munkánk, valamint az emberi együttélés legalapvetőbb szabályait, akkor könnyebben képesek leszünk beismerni hibáinkat is – mert tudjuk, hogy azok jóvátehetők, és emberi értékünket nem kisebbítik.

(Forrás: http://lajtorjastudio.hu/tudastar/asszertiv-kommunikacio/)

Tanuld meg felismerni egy helyzetben az igazán benned lévő érzéseket, amelyeket még talán magad előtt is titkolsz, tanuld meg kifejezni szükségleteidet és stabil alapokra helyezni önbizalmadat. 

A tréning felépítése: 20% elmélet, 80% gyakorlat

Az egy napos tréning során: 

  • elsajátítod az asszertív kommunikáció elméleti hátterét 

  • saját élményen, saját példákon keresztül megérted az elméletre alapozott gyakorlatot

  • megtanulod visszatükrözni a másik személynek az érzéseidet és kimondani a szükségleteidet

  • pszichodráma segítségével életre keltjük a kommunikációs helyzeteket, hogy még 
    jobban elsajátítsd az asszertív kommunikáció elveit

IDŐPONT

2020. február 1. 9:00 - 18:00

Bijó Energia és Egészségközpont, 1135 Budapest, Róbert Károly Körút 96-100.

Részvételi díj: 24 000 Ft

JELENTKEZÉS

© 2015 Copyright by Schweder József

  • Facebook Social Icon